четвъртък, септември 07, 2006

Пазарът на недвижими имоти изисква агресивно предлагане

Повишеното предлагане на недвижими имоти изисква и нови подходи на дистрибутиране. По-големите играчи на пазара вече се насочиха към агресивни рекламни кампании, стигна се до там, че за всеки отделен имот се изгражда отделна кампания, с отделен уеб сайт, преведен поне на три езика. Конкуренцията в сферата доведе и до повишаване на разходите за реклама във всички видове медии от телевизионни реклами до брошури в заведенията (особено по Черноморието). Какво да правят по-малките дистрибутори и собственици на недвижими имоти? Изборът им се свежда до предоставяне на имота на агенция за недвижими имоти, с други думи някой от големите играчи или формиране на собствена рекламна кампания. Ако изключим рекламата в радиото и телевизията (поради големите разходи), остава тази в интернет или чрез брошури. В интернет тя може да има две форми – публикуване на обява в сайт за недвижими имоти срещу такса или създаване на отделен сайт за съответния имот. В първия случай цената варира от 140 лв (препоръка - директория за недвижими имоти) до процент от продажбата. Във втория случай цената варира от 100 лв до 4000 лв. Ниско бюджетните сайтове, обаче, имат своите недостатъци - в повечето случаи те не водят до желаните резултати, оставяйки впечатлението, че усилията са били безполезни. С оглед дългосрочната преспектива си заслувава инвестирането в високобюджетни сайтове (препоръка – дизайнерско студио dimension advertising).

Няма коментари: